Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 8 mars 2011 09:03



GOD MORGON PÅ ER !

Jag önskar er en toppendag och får hoppas på att min också blir bättre än igår.

Av Matilda - 8 mars 2011 08:55


Jag vill ha en stor pälsig bamsing att kramas med, de har ju såå söta rottisar till salu också ... åh, de är ju så fina. (och stora och ju större desto .... ) Ja. Synd (tur skulle väl många säga) att jag inte har en massa tusingar att lägga ut på ett hårigt monster just nu, fast jag önskar att jag hade det.


Jag hade även kunnat tänka mig någon lite mindre varelse också :P





Drömde i natt om att vi hade kvar våran Bea .. det var helt underbart :)

Nu dags för f.r.u.l.l.e

Av Matilda - 7 mars 2011 16:33


Min dag har hittills varit rätt värdelös, först trött, huvudvärk gick och vilade sen kom lillebror och då kändes väl allt helt ok, sen for han och jag fick rackarns ont i magen, kände mig riktigt slut. Sen kom Danne hem, då passade jag på att gå och vila, det var ju skönt eftersom Wille stängde igen dörren och för engångs skull var han på rätt sida om dörren då ;) Jag fick vila själv. Sen klev jag upp till en måttligt irriterad karl - då han är less på FK. Han och Wille var på väg ut genom dörren och han frågade om jag skulle med men jag kände på en gång vars det hade lett, Danne och jag ska inte umgås då någon av oss är irri på något. Jag hade redan fått 456 vibbar om att vi bara hade bråkat, eftersom vi har olika sätt att både tänka och känna i såna här tillfällen. Så jag lämnade promenaden åt dom. Jag hade däremot velat åka och handla själv men jag vet inte .. jag har som ingen lust till det heller. Jag har en stor klump i magen som jag helst hade valt att sova bort idag. Men det går ju inte heller. Det som känns riktigt jobbigt idag är att jag känner mig så .... ledsen rent ut sagt. EN RIKTIGT DÅLIG DAG ! Men jag är väl också bara less helst enkelt. Jag vill må toppen, just nu går jag mest runt och gnäller och tycker att allt är jobbigt.. hur kul är det liksom ? Äh. Nu ska jag sätta på kaffe. Hejdå. Återkommer när jag har något vettigt på hjärtat.

Av Matilda - 7 mars 2011 14:31


En efter en lämnar förresten BB-huset, inga hårdingar som är med i år inte :P  Och har det någongång förut packats så många väskor på så kort tid som denna säsong ? Dom packar och packar upp dessa väskor !


Jajja !

Av Matilda - 7 mars 2011 13:42


Vad kul att ni börjat gissa, ska slänga ihop en lista sen på alla gissningar :)


Hade min lillebror på besök här tidigare, det var kul så länge det varade, han är ju alltid på väg någonstans, han sitter inte still så länge. Han kom precis då jag och Wille lagt oss under täcket också, så det var ju bra tajming - så vi inte slöar i onödan ;)


Snart kommer pappsen hem ..


Av Matilda - 7 mars 2011 11:24


Hojj, vilken morgon. Jag bara gäspar och gäspar och har en jävla huvudvärk, men jag har sovit oroligt inatt, vilket jag tror är orsaken till huvudvärken. . ska ta en alvedon och hoppas på att det går över.


Wille verkar inte heller vara på topp, han har hämtat sitt täcke och sina filtar till soffan där han legat och spelat, han var dålig i magen i morse också, hoppas det inte innebär någonting - vi vill inte bli sjuka :/


Dags att fundilera ut någon lunch, sen ska jag försöka få med mig min lilleman och vila en stund :) Ska nog inte ha några större förhoppningar men .. ;)


Av Matilda - 7 mars 2011 09:08


Igår kväll redan var allt bättre, imorse är det som om det aldrig varit något så jag ringde inte in varken igår och idag hade jag väl egentligen tänkt ringa och prata med min BM iaf men i och med att allt känns normalt nu igen så skippade jag det också, inget gör ont och bebben sparkar och lever rövare inne i magen så jag är inte så orolig.


Idag är det 60 dagar kvar enligt Ultraljudet

och idag är det 49 dagar kvar enligt sista mens :P


Det här är ju rätt spännande, undra när bebis kommer ? Jag har tänkt tanken en och två gånger " Undra om vi har en bebis 1 Maj ?, jo det tror jag !" Jag själv är ju bombsäker på att den kommer i april ... kring den 20:e .. jo 20e någonting tror jag då på.. få se då :)

Sen tror jag ju att det är en grabb också ja .. och stor kommer han säkert också att vara. 4100 g ? haha, nu gissar jag här lite. 52 cm lång. Japp, det är mina egna gissningar.


Hade ju varit kul om folk hade börjat gissa :)

Datum?

Vikt?

Flicka eller pojke?


Nu ska jag kila och se efter vad min Wille gör, dags för frukost.


Jo och för er som inte gillar att läsa om bebissnack och sådär lär väl nu ha insett att det inte går att läsa min blogg nåmer ;) Jag kommer nog inte sluta, för nu är det de enda som kretsar i mitt huvud .. och när den väl kommit, ja då kommer det också vara det enda som kretsar i mitt huvud, om hur det är att vara tvåbarnsmamma :)

Av Matilda - 6 mars 2011 12:46

Sara Varga – Spring för livet

Fin låt


Jag fick sovmorgon imorse, jag klev upp för dagen först klockan elva. Kändes riktigt skönt. Sen att jag låg och halvsov bara men det är minst lika skönt, jag har legat och lyssnat på Wille som surrat öronen av sin pappa på morgonkvisten :)


Jag vill ju inte vara en sån där nojig typ som ringer in till sjukhuset/vårdcentral/förlossning för ingenting typ .. men alltså, lite nojig blir man ju lätt .. iaf jag. Helst om det är något som skiljer sig från det normala för mig. Jag hade jätte mkt blödningar i början av min graviditet, det kollades ju upp och jag fick en förklaring, sen dess (detta före rutin ultraljudet) har jag inte haft något sådant nåmer. Förrän IDAG?(inte färskt blod, som tur är - då hade jag nog varit snabbare med att ringa) ...Så nu avvaktar jag för att se vad som händer, jag VET ju att det kan vara heeeeeelt normalt pga av ökat blodtryck osv .. men jag VET ju även att blod ibland kanske ska kollas upp då blodet faktiskt kommer någonstans ifrån, och är det inte pga ett blodkärl brustit, vars kommer det då ifrån ? Men jag känner då min bebis, den är vild och galen som vanligt.. sen blir jag ju nojjig och börjar tänka på hur min mage och rygg mått de senaste dagarna, denna molande värk jag haft (lite ondare än vanligt) men ändå inte så farligt - har det något med det att göra ?

Ja, som sagt - man blir nojjig. Och det bästa är ju att ringa in om man verkligen är orolig.. men jag vet inte .. jag väntar och ser vad som händer, jag tror ju att det är ofarligt, annars lär det väl visa sig ? Jag kan nog gått och väl vänta tills imorgon iaf, då kan jag ju alltid ringa till min barnmorska, det känns ju inte lika drastiskt som att ringa in till förlossningen :P


Ovido - Quiz & Flashcards