Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Butterbulla !

Av Matilda - 11 april 2011 19:36


Jag berättade för Wille vad det är för dag imorgon, att det är tisdag och att han ska på dagis då. Wille svarade dock att han inte skulle dit, att han vill vara hemma med sin mamma istället för han gillar inte dagis.

Det var ett annorlunda svar för att komma ifrån honom. Han som äääälskar dagis.


Jaja, han har varit en liten butterbulle här på kvällen så det är väl därför, han är nog tröttare än han själv vill erkänna (han ville absolut inte lägga sig i sin säng för han skulle iiiiiiinte sova heller  men nu ligger han och kollar Pippi).


Ska bli skönt med dagis nu i veckan, för det första för Willes egen skull .. där har han kompisar och får vara ute och leka, annat än att vara med sin handikappade höggravida tråkmonster till mamma. Och för det andra, ja precis samma sak men då för min skull. Det är inte kul att vara ett tråkmonster, när Wille är hemma från dagis så vill jag ju som hitta på något för hans skull men orken finns ju inte alltid. Sen har jag ju några besök i veckan att gå på. Läkarbesök och MVC, då får man göra det i godan ro också :) Imorgon blir det bara att vila iaf, känns som om det skulle behövas, utan lille guldklimpen som sitter och sjunger och läser sagor åt mig samtidigt, visst det är mysigt det också - på sitt vis ;)


Ikväll är det en unge i minuten, då ska vi minsann plågas ;)

Jag älskar det programmet, för det är typ den enda kvällen jag faktiskt INTE brukar superlängta tills det är dags för oss ;) hihi.


Aja, vi hörs !

 
 
Lotta

Lotta

12 april 2011 07:03

Fattar inte varför man skrämmer upp sej me såna program när man är grsvid.. Jag var precis likadan :)

http://lotttablom.blogg.se

Matilda

12 april 2011 09:03

Man är ju galen ! ;D haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards