Alla inlägg under januari 2011

Av Matilda - 5 januari 2011 17:26


Middagen satt fint i kistan, riktigt gott var det.

Jag slängde även ihop en "efterrrätt" - ananaspaj, som ingen ännu ens rört och det är bara jag och Wille kvar hemma så den ska väl jag mummsa på sen. Lillen åt ingen middag och då sa jag åt honom att han inte får någon paj heller men vi får väl se, det känns ju inte sådär superkul att äta den heeeeelt själv. Fast om inte annat får jag väl trycka i mig den här ikväll i min ensamhet när gossen gått och lagt sig.


Karln är på bastukväll, så honom räknar jag ju inte med ikväll. Så nu ska jag kika efter en bra "tildafilm" som jag kan lägga mig på soffan ikväll och se. Säkert hittar jag ingen sådan men jag borde ju hitta någon halvbra film iaf.


nåjo, några timmar kvar först .. vad ska vi hitta på ?


 

Av Matilda - 5 januari 2011 13:41

.. äter gör man men ändå dör man.     



Vad ska vi äta till middag idag ?

Jag är sugen på potatisgratäng .. men till vad ? Fläskfilé kanske.

Och en riktigt smarrig sallad till hade inte suttit fel.

Lät väl som en bra onsdags middag ? 



Wille klämde fingret tidigare i dörren och var så arg och besviken på dörren som kunde vara så dum mot honom .. och det var mkt synd om honom och hans finger :P

Av Matilda - 5 januari 2011 12:00

 

Man har ju varit på sååå många platser egentligen, tänkte först ställa mig inne i fårrådet och ta en bild där, hade ju också funkat men jag valde att göra det liiite seriösare iaf. Här har jag varit.

Av Matilda - 5 januari 2011 11:03

Det har varit en värdelös natt, har säkert fått ihop tillräckligt med sömn sammanlagt men jag har vaknat och somnat, vaknat och somnat. Likaså har Wille gjort. Han vaknade då jag precis somnat och skrek " MAMMA ! .... jaha, du var här .. " Sen somnade han om men mitt hjärta slog i 300 slag/min. Jag blev ju såklart skitskraj, där ligger vi i tystnaden och mitt i allt så skriker han.


Jajja, idag är planen att bli klar med min webbsida, annars har vi inte så mkt på planeringen, vi tar dagen som den kommer :)


Nu slutet på våra bästa år.

JA, jag följer den ;)

Av Matilda - 4 januari 2011 21:58


Njää, nu kan vi det här. Dags att krypa ner brevid lillkillen :)

Hörs imorrn !

Av Matilda - 4 januari 2011 18:53

Åh vad skönt, jag börjar se ett slut på den där jäääävla webbsidan vi fått i uppgift att bygga upp under jullovet, jag gjorde de lätt för mig själv och har påbörjat en sida om oss, min familj - familjen Karlgren :) Sen är det ju ändå svårt att få det snyggt och ens få något innehåll till den, är inte de lättaste att skriva om sig själv, vad skriver man ? Vem är jag egentligen ? Jajja, en bit har jag kommit iaf.


Grabbsen kikar Pettson och Findus medans jag sitter här och gör "webbsidan" - ok, jag har haft några flitiga minutrar nyss men lessnade och började facebooka och blogga i stället, lite kuligare.


Nä, ska ta min minsta grabb och kolla tempen och tvätta av honom lite innan han ikväll ska få ta en tidig kväll, han ser helt slut ut - sen gäller det ju att lägga honom i tid då vi just nu läser en bok med flera böcker i typ och varje bok tar sin lilla tid att läsa igenom så lägger man honom allt för sent så kan det sluta med att vi är klar med boken alldeles för sent egentligen :P Knas !


Det var de det . .

Av Matilda - 4 januari 2011 16:43

Jay Smith – Like A Prayer


Poppar denna låt just nu, Jay Smith är ju grym.


Alldeles, alldeles strax ska vi kika Sammys äventyr, är helt slut och tippar på att det blir en relativit tidig kväll ikväll.


På återseende.

Av Matilda - 4 januari 2011 15:54


Hemma igen.

Raaaaaaaaaackarns kallt ute alltså, vi joggade då in från bilen för det bet verkligen i ansiktet. Det kändes som om det var mycket kallare här än i byn men det var det inte, här var det väl -25 och i byn -32. USCH !


Wille verkar må bra, vilket känns skönt - jag hann bli lite orolig i bilen då han började surra om att han skulle spy en annan dag osv, tänkte att han börjar prata om det för att han blev illamående igen, men vi klarade oss genom bilfärden också .. tror att det är över nu.


Nu har gossen ett önskemål om att få ligga på soffan och kika lilla spöket Laban, det ska han få.

Ovido - Quiz & Flashcards