Alla inlägg under januari 2011

Av Matilda - 14 januari 2011 11:19


Vi startade dagen med ett besök på BVC för Willes 3-årskontroll.

Det gick ju såklart jätte bra där, hon tyckte att Wille talade både mkt och väl,att han snackade rent också. Vi pratade lite om hans trots som han befinner sig i, det där med att inte vilja följa med när man ska hämta honom eller åka från någon man varit och hälsat på. Vi kom fram till att det enda som man egentligen kan göra är ju att ha tålamod och inte låta honom vinna. Ibland önskar man att det fanns tålamod på tablett - sa hon. Mkt riktigt !


Annars så låg vikten på 15.5 kg och han var hela 95.5 cm lång, han följde sin kurva.


Innan vi gick så fick Wille välja en bok som han fick ta med sig hem, han pekade på alla fyra men nöjde sig till sist med "Tass, tass, tass - smyg,  smyg, smyg" .. En bok med en räv på framsidan.


Nu kurrar det i min mage, kanske i Willes också .. säkert inte om jag skulle fråga honom - den ungen vill ju aldrig äta :P

Av Matilda - 13 januari 2011 11:36


Ja, det kan man ju fråga sig .. många andra gjorde de och jag har alltid tyckt att det varit kul att läsa andras bloggar, så en dag fick jag väl för mig att försöka skriva själv också för att se om det ar något för mig, det är 3 år sen jag började så jag gissar att jag gillade de ;)

Av Matilda - 13 januari 2011 09:51


Då var lämningen avklarad då. Wille var riktigt långsam imorse och ville inte riktigt göra som jag ville men det gick till slut.

När vi kommer utanför dörren ville jag bara grina, det gjorde så fruktansvärt ont i min rygg, ignorerade de så gott det gick och fortsatte till bilen, då hade de släppt igen. Vi raggade ett varv innan vi stannade på dagis, gick in och lämnade lillisen och gick sen ut till bilen igen, vägen från dagis till bilen kändes som en mil då det gjorde ont igen. IRRITERANDE. Det positiva med detta är ju att det släpper, det är inte en ihållande smärta som känns hela tiden. Alltid något !


Åh, jag sov så rackarns gott inatt, känns om om jag somnade och vaknade i samma ställning, som om jag inte rört en fena under natten, visst det har jag men känslan var som så. . så jag var som pigg men ändå trött, inte trött som i sämnbrist utan mer trött som i fy fasen vad skönt att sova, det vill jag fortsätta göra ..


Nu tänker jag trycka i mig en alvedon eller två och sedan lägga mig på soffan, ooohja !


Ha en bra dag ! :)

Av Matilda - 12 januari 2011 23:12


tredje filmen på rad som vi ser som faktiskt varit bra.


Den här filmen handlade om en brutta som vägrar att acceptera att hennes brolla blivit dömd till mord, så hon ägnar åratal till att bevisa att hennes bror blivit oskyldigt dömd. Hon börjar läsa till advokat för att kunna ta honom i försvar. Hon offrar hela sitt liv (alla dessa år) till att försöka rädda honom ...


Jag gillade denna skarpt, om detta inte var syskonkärlek så vette tusan vad det är för något. En stark kvinna som vägrade ge upp då andra gjorde det. Hon kämpade för sin bror in i det sista.


Handlingen var baserad på en verklig händelse dessutom.



Conviction - SE DEN !

Av Matilda - 12 januari 2011 20:30

  STRÖMGATAN

Finns många anledningar till varför jag saknar den tiden, men stor del av den tiden tillbringade jag med min bästis Lottie som även blev min granne dära borta. Många roliga, mindre roliga, tråkiga och mer tråkiga stunder minns jag. Men två nyckelord som ändå passar mest till den tiden är: Glädje och Frihet - jävlar vad jag mådde bra där.


Måste ju även tillägga att jag mådde jääävligt mkt bättre på ett helt annat sätt då vi flyttade därifrån också, våran Wille föddes ju en och en halv månad senare och då började de riktiga livet, I love it !

Av Matilda - 12 januari 2011 20:20


Här för någon dag sedan stod jag, Jenny, Gustav och Wille på en parkering då Gurre mitt i allt får för sig att springa ut mot vägen då hans mamma bara vände ryggen till i någon sekund, jag som står där såg ju detta och sprang efter och fick tag i honom preciiiis innan han hann ut på vägen, jag sa redan då att jag trodde att jag stäckte mig i ryggen. Nu har ju dagarna gått och jag har förbannat ont, men känns inte längre som en sträckning då smärtan kommer i attacker och beter sig mer som stötar som strålar åt alla håll, detta kan hålla i sig i bara någon sekund men även hålla i sig i kanske 10-20 sek.. sen släpper det och känns inte alls, sen kan det komma efter någon minut igen eller så tar det lång tid i mellan men när dom väl kommer så gör det så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, igår var jag tvungen att lägga mig rak lång efter golvet då en sån där attack kom, jag såg bara svart under tiden.  SKIT LÄSKIGT !

Smärtan kommer vid svanskotan, liite mer åt den högra sidan, så under en attack så är det svårt att säga om det är i ryggen eller i skinkan det gör ont då det verkligen strålar ut.


Låter detta som en sträckning ?

Av Matilda - 12 januari 2011 08:33


Idag är dett första dagen sen Wille tog jullov före jul som han ska på dagis, vi har ju gått och blivit bekväma i att ha lov, sover heeela halva dagen osv, jag klagar egentligen inte .. why not liksom ? Om vi kan så gör vi det eftersom lillen också sover så passar jag på. Men nu idag är det dags att ta tag i dagis igen, han har ju sina polare där. De enda mamma Tilda inte ser fram emot är allt TJORV ! Det går busenkelt att lämna honom där, för han älskar dagis, han är jätte jätte snäll under dagarna där men sen när mammsen kommer för att hämta honom då börjas det, han ska INTE med, vilket brukar sluta med att jag bär honom ut i hallen där jag får tvinga på honom kläderna, vilket inte heller är det lättaste då han ändå är så stor och har sin vilja.. men det går men jag är ju alldeles svettig när jag kommer därifrån. DET ser jag inte fram emot men vi har pratat mkt om tjorvandet här på senaste tiden, vilket iofs  INTE verkar ha gått hem då han även gör så när vi är och hälsar på folk ..


men vi får väl bara hålla tummen på att han skärper till sig snart :)


Nu ska vi slänga på oss ytterkläder för att sen dra iväg.

Ha en bra dag :)

Av Matilda - 11 januari 2011 19:16


Svår fråga. Det här är så olika.

Men är jag glad vill jag höra glad musik och är jag ledsen vill jag också höra glad musik för att bli peppad. Fast är jag ledsen och vill deppa ett tag så kan jag lyssna på deppmusik .. förbannad - hmm .. har jag aldrig tänkt på :) Då lyssnar jag nog inte musik kanske . .

Ovido - Quiz & Flashcards