Alla inlägg under maj 2011

BVC

Av Matilda - 25 maj 2011 19:43


Det var riktigt trevligt på BVC idag, kul att se att lillen gått upp, 250g sen sist. Nu väger han 4750g. Han har blivit 56 cm lång och huvudet var 1 cm större än vid födseln. Det riktigt trevliga med BVC var väl egentligen att Edwin var klarvaken, jätte pigg och såg ut att verkligen vara där med oss :) Så söt min lillskit!


Har varit och käkat grillat hos svärisarna, det var gott och trevlans !


Insåg idag att Wille inte har många dagar kvar på dagis innan det är dags för sommarlov ..Sommarlov? Hoppas vi får en toppen sommar :)


Nu ska det göras kväll här hemma.

Vi hörs !




Av Matilda - 25 maj 2011 12:16


Fan vad smidigt med bärsele alltså, lillgossen blev helt nöjd när han åkte ner i den. Sen hade det ju varit fint med en lite nyare och morderna sak .. men man ska inte vara så kräsen ;) Denna var ju gratis iaf ! Thanks. Men dock känns den inte sådär säker .. man vill som ändå hålla en hand eller två under honom. Men så kanske man känner med den dyraste och häftigaste selen också :)




Denna ska testas då han skriker som värst på kvällarna också, kanske det funkar ?


Nä nu ska vi packa ihop.

Hejrårårå!

Av Matilda - 25 maj 2011 11:31


Nu ska jag och en förbannad Edwin börja förbereda för BVC besök :)

Ska bli intressant att få se hur vikten ligger och det ..

återkommer senare !

Av Matilda - 24 maj 2011 19:24

Jag började skriva detta inlägg redan igår .. men sparade de i utkast för jag ville sova på saken och det har jag minsann gjort och här kommer det.

Jag kan börja med att säga rätt ut att jag är jätte besviken på människor som finns i mitt liv, jag skäms över att se vuxna människor såra andra och hur de beter sig som idioter och riktiga grönsaker. Det handlar inte bara om att folk har olika åsikter, utan hur man framför dom och hur man agerar bara för att bevisa sin egen åsikt, till vilket pris som helst verkar det som ..

Jag kan inte förstå detta, det finns inte på min världskarta. Åh gud vad jag har svårt att sätta ord på mina känslor just nu. Det finns så mkt jag hade velat säga men jag kan inte formulera mig rätt. (Ni får ursäkta mitt kassa inlägg men jag vill skriva av mig på nå vänster)..


I mina ögon kastar vissa människor iväg guld och behåller hundbajs.

Guld är inte tillräckligt att jämföra dessa människor med, de är värd så mkt mkt mkt mer än så, mer än allt guld i världen, där har vi underbara människor, det stör mig hur man inte tar väl hand om dessa guldklimpar,  ja, jag jämför även vissa människor med hundbajs. Men skit i det..

Det som jag dock tycker är viktigast av allt här i livet, det är familjen. Min familj är jätte viktig för mig och jag skulle aldrig någonsin medvetet såra dom. Aldrig!

Tänk vad många människor som kommit och gått genom åren.

Ens syskon och sina föräldrar har dock alltid funnits där, iaf mina ..

Mina barn kommer alltid att vara mina barn, hade inte offrat dom för något eller någon .. jag kommer alltid att skydda dom och i framtiden även deras barn, så gott jag bara kan.

Synd bara att det finns människor som gör just det, att skydda våra barn, mkt svårare ! Och att det finns människor som inte verkar förstå varför vi tycker som vi tycker, eller agerar som vi gör utan försvarar sin egen åsikt som om det vore den enda rätta, om vi nu alla har våra egna åsikter och vi alla är överens om att alla har rätt till att tycka olika, varför ens diskutera? Då är det ju bara att acceptera och ta ställning till saker och ting sedan. Sen kan ju jag tycka att din åsikt är fel, men du har fortfarande rätten att tycka som du själv vill och jag ska inte övertala dig att tycka som mig, däremot kan man ju alltid önskat att det vore så, att du och jag tyckte lika i t.ex såna här sammanhang, hade gjort saker och ting lättare.


Det här är ju nu min åsikt, fast jag använder ordet vi så handlar det ändå bara om hur JAG ser på saken ! Så jag hoppas verkligen att ingen annan får skit för det jag skriver, då lär det ju antagligen komma ett nytt inlägg från mig .. mest troligen med några svordomar inlagda mellan orden !

So, hit me!

Av Matilda - 24 maj 2011 12:48

Här myser vi, det är så gosigt med nöjda bebisar - fast han är ju bara lite nöjd för tillfället, nyss var han alldeles arg när jag skulle byta sängkläder. Men sen fick jag ett litet smile av honom :)


Jag sa just åt Edwin att det där med att amma, det lämnar jag åt superkvinnorna, att hans morsa inte tillhör den gruppen människor :P haha!


Så det var det det .. nu ska jag väl bara bli utskälld på BVC imorgon ?  ;)

Ok, har dom nå supertips så visst, maybe ! Men annars är jag ganska nöjd nu. Det är med att amma är inget för mig/oss. Tacka vet jag ersättning !


Nu ska vi byta blöja och sedan bege oss ut på promenad :)

Ha det så bra !

Kramis

Av Matilda - 24 maj 2011 11:06


Wille på dagis och Edwin sover. Jag funderar på att byta sängkläder och kanske dammsuga sovrummet, alltid något ! Sen imorgon kan jag ta nästa rum ;P haha. Nä, fortsätter kanske vidare i lägenheten sen .. men imorse när jag vaknade, eller var det igår när jag gick och lade mig som jag tänkte tanken att det skulle varit mys med renbäddat, så idag får det bli så.


Senare ska vi på 1-års kalas, världens goaste Elma fyller år :)


Nä, nu ska musiken igång så man kommer igång någongång.

Men det är skönt att passa på att göra ingenting när man är "ensam" också ..

Av Matilda - 23 maj 2011 20:15


Jag tror att jag mer eller mindre kommer att sluta amma, ska nog bara amma honom på deltid typ. För det här bökandet med både och känns mest jobbigt och knas. Då vill jag ge antingen eller vid varje mål. Eller åtminstone bara kombinera något enstaka mål. Och eftersom amningen inte verkar räcka till så får det ju bli ersättningen som blir huvudmålet, tyvärr. Däremot så vill jag inte sluta helt, för lite mys är det ju - som nu på kvällen, då är det som mysigt att sitta framför tvn och amma. På dagarna känns det mer .. stressigt ? Jag kan som inte slappna av. .. mkt är ju för att  jag inte känner mig så säker på om han ens får i sig det han behöver som sagt.


Visst är jag hemsk som tänker så här ?

Mitt barn, precis som min äldre kille, kommer väl bli kriminell, ointelligent och tjock när han blir stor.

Det sägs ju att ammade barn inte blir ovanstående ;)

Stackars mina barn ;(

Av Matilda - 23 maj 2011 12:56


Till min mamma, numera ser jag (eller ska jag säga: hör jag bara henne) bara henne framför mig när jag hör den .. " on the flöööööööör " ;) Sötmamma !

Ovido - Quiz & Flashcards