Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 4 april 2011 09:11

Ena grabben drog iväg och den andra ligger ännu i sängen.

Danne gick in till Wille för en stund sedan och sa godmorgon, Wille svarade med "jag sover, gååå uuuuuuuut !" - typ ! Haha. Han brukar låta som en liten tonåring ibland han ;) Gullunge !


Ska jag berätta för er om min dröm ?

Jo jag drömde att vattnet gick klockan sex imorse, samma dag som Danne skulle iväg och göra teoriprov. När han vaknade på morgonen så frågade han hur jag mådde. Ja log och låssades som om ingenting hade hänt, hade då även börjat få värkar. Men jag sa, jag mår bra - som vanligt. Lycka till på teorin typ. Sen drog han. Fem minuter efter att hans prov börjat skickade jag iväg ett sms åt honom där jag skrev något i stil med "Vattnet har gått klockan sex imorse, nu börjar värkarna bli riktigt intensiva, när du är klar så springer du hem, uppfatttat ?!" - Här någonstans vaknade jag igen :) Haha. Rätt frän dröm, för den kändes så verklig ! Jag drömde ju som om idag .. kuligt. MEN tyvärr var det ju ingen sann dröm :P


Jaja, BM ringde mig nyss också, men hon skulle ringa upp sen igen så nu vågar jag knappt röra mig höll jag på att skriva men jag hade verkligen behövt gå på toa men gör jag det så läääääääääääääääär ju telefonen börja ringa ... eller så inte men det lär jag ju inte få reda på ;P  HAHA INTRESSEKLUBBEN - NI ANTECKNAR VÄL ? ?


Ok, håller alla mina tummar och tår för min karl idag, hoppas hopppas hoppas att han klarar teorin - det hade varit så kul för hans skull, han hade skulle vara så nöjd ! :)

Av Matilda - 3 april 2011 17:49


Nu är allt som som det ska vara igen !

Wille säger iaf att han har haft jätte roligt och då blir man ju glad. Han erkände iaf att han ville åka hem en gång men att han inte fick :P Men sen så hade han lekt och busat och ville inte hem nå mer sa han :)


Nu sitter han och spelar på min mini dator, han ser så söt ut där han sitter.

Själv har jag ont i magen, åt nog lite för mkt ;) Nu känns det som om det är på väg både mat och bebis från alla håll och kanter :) haha.


Ikväll innan BB blir det att ta ett varmt bad, ohyes !





Av Matilda - 3 april 2011 14:39

Wolfgang Amadeus Mozart – Eine Kleine Nachtmusik


Danne pluggar och jag måste hålla käften typ :)

Så då satte jag mig här och slog igång lite lämplig bakgrundsmusik åt honom, han verkar inte tycka det är dåligt iaf då han inte ännu kläckt ur sig något om att det är skitmusik eller någe sånt, han verkar inte störas av det och det är ju bra, själv känner jag mig rastlös .. väntar ju på våran Wille men han verkar aldrig komma han :P


Nu fick vi ett sms "Framme om 5 min, ta med skor"

YES ! :D


Tjarrå !

Av Matilda - 3 april 2011 10:22


Jag tycker att jag sovit helknasigt inatt, typ inte alls.

Men Danne påstår att jag iaf legat och skrattat åt någonting, vilket jag inte minns så det är väl något jag drömt som var så skoj :)

Visst, nå vet jag att jag har sovit, men ni vet sådär sovit, vaknat, sovit, vaknat - skiiitirri !


Idag kommer våran lilla älskling hem, jag längtar !

Jag har saknat honom så mycket, blir ett ordentligt pusskalas sen :)


Vad händer annars idag ?

ja, BB - livesändningen är ju ikväll. Vem tycker ni ska åka idag då ?

Patteboy, Vanessa ellr Roddan ?

Själv tycker jag att Roddan ska bli kvar, sen får vem som helst av dom andra två åka. Vanessa för att hon bara är för mycket och Patrik för att han är för lite, haha. Tråkjävlamåns ! :)


Ska läsa lite bloggs och sådär sen ska jag nog göra ett litet ryck här hemma, städa lite - det behövs, det är nackdelen med att solen strålar rätt in i vardagsrummet, då ser man alla små dammkorn och fläckar, men vill man ha det riktigt rent så ska man väl passa på att knäskura golvet nu dårå - kanske en bebis vill  komma ut ikväll också då ? ;D haha.

Nä skämt o sido, ikväll har jag inte tid med bebis, ikväll ska jag gosa med Wille :) Imorrn går bra !


Puss och kram


Av Matilda - 2 april 2011 23:29



Nu var denna dagen slut.

Godnatt !

Av Matilda - 2 april 2011 12:09


Vad tråkigt väder, vi gillar ju inte att det kommer mer snö för vi vill ju ha bort den snön som redan ligger på backen. Jaja, varmt är det ju iaf . . hela 2 plusgrader ute, så snön som kommer nu kan ju inte vara så långvarig ?


Jag ska hoppa i duschen och slänga på mig lite kläder så kanske man känner för att hitta på något sen. Så länge man springer runt i pyjamas känner man sig bara lat och seg.


JOOOOOOO, innan jag glömmer .. alltså låten till bigbrother, introlåten .. vad är det dom sjunger/mummlar/säger i den ... någon som uppfattat det ? Jag stör mig enormt på att jag inte hör vad det är dom säger ;P

Så om någon har svar på den frågan så kan ni ju gärna svara på den :) HAHA ! Onödig info egentligen men hey, sån är jag ! Har jag hakat upp mig på något så vill jag gärna lösa den gåtan innan jag kan släppa det ;P


Jaja, duschen var det ! Lika att göra bort det, karln står ändå och flåsar mig i nacken för att sno datorn så han kan plugga lite teori - rätta takter! Han ska plugga .. men vi får väl se hur länge han pluggar när jag säger att jag ska på äventyr, äh - jag får smyga ut så han inte märker att jag går, haha ! ;)


Puss pch kram på er !

Av Matilda - 2 april 2011 09:45


Idag tänkte jag slå på stort och ta en brackabracka sovmorgon, det gick inte så bra. Visst, till nio är ju helt ok. Men till nio sover jag ju nästan varje dag (inte dagis dagar, då blir det ju liiite tidigare uppstigning). De dagar Wille är ledig så brukar han sova längre än mig, en kvart eller så :P

Men idag tänkte jag blåsa på om man säger så ... men det gick inte, för det första så vaknade jag relativit pigg - klev upp men gick sen och lade mig igen men då kan jag inte heller somna om för att jag har en björn i sängen, Danne snarkar så högt ! Jag gjorde några tappra försök med att "övertala" honom att inte snarka, gissar att det inte är så lätt att bara sluta med det :P .. så jag klev upp.


Däremot tänkte jag nu slänga i mig en frukost sen kika upp någon bra film och sedan lägga mig på soffan med mitt täcke, kan ju vara mys det med :)


Jag har drömt mkt tokigt i natt, flera olika drömmar - alla lika knasiga :)

GOODMOORNING PÅ ER BY THE WAY !

Hoppas ni fått sova gott och vaknat torrt .. :)

Av Matilda - 1 april 2011 21:43


Wille packade väskan sin och följde med farmor och farfar till stugan.

Om det känns tomt ? Ja verkligen ! Man är ju van att alltid ha honom i närheten, om inte på dagis :P Men jag tror (läs: VET) att Wille själv kommer att tycka det är skitkul att vara där med dom, han har ju även sina kusiner där att busa/leka och bråka med ;) Jag ska försöka ta vara på den här tiden, alltså verkligen njuta , fast det känns tomt och tråkigt. Fast hallå, jag vet ju att han kommer tillbaka . . senast söndag :) 



Sen hoppas jag att farmor och farfar också njuter, av gotiden med våran lilla kille ;)


Nu tänkte jag då lägga mig på soffan och kika BB.

Godnatt på er ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards