Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 13 april 2011 11:55


Snart är det dags, jag känner mig lite rastlös och samtidigt förväntansfull och nervös (?) Jag vet inte varför egentligen, jag vet som inte vad jag förväntar mig att få höra eller vad jag VILL höra. Eller ja, vill höra - att allt är OK! såklart. . Ska bli otroligt spännande att gå på ultraljudet idag. Känns som om det är idag det gäller, att vi får en dom idag. Haha. Skit konstig känsla. Bebis verkar göra protestdansen eller glädjedansen iaf, det är full rulle där inne idag :) Jag tippar iaf på en stor bebis denna gång också. Jag tror att Tilda och Danne gör stora barn ;) - men förhoppningsvis inte lika stor som Wille var denna gång men .. man vet aldrig ! :)


Jag vill verkligen snosa på min bebis nu ! Helt galet vad jag längtar !

Av Matilda - 13 april 2011 08:33

.. eller ska vi säga ork ?

Vaknade i natt av en jäkla rethosta, jag somnade sedan om och när jag vaknade igen hade jag så rackarns ont i halsen och när jag nu på morgonen skulle säga något åt Danne så fann jag inte rösten, men efter några försök så gick det och nu är den tillbaka igen men halsonda och huvudvärk har jag. Jag har varken tid eller ork att bli sjuk just nu. Tycker saker och ting är nog som de är :)


Jaja, ska klä på lilleman, ge honom frukost och sedan köra iväg till dagis. Sen hem och vila tills det bär av mot sjukhuset.


Ciao

Av Matilda - 12 april 2011 23:05


Alltså, idag var det ju ett förjävla pinsamt avsnitt av BB. Jag vet inte vem eller vad jag skämdes mest av att se, herre JESUS alltså - BASSHUNTERRRRR var ju med ;) - Ballt som fan ?! ...eller ?


Ska bli skönt att sova, som jag säger varje kväll. Men den sömnen blir det inte mkt av alltså, men jag ser fram emot den liiiika mkt vaaaaarje kväll.


Åh, jag vill bara att det ska bli imorgon - vill på Ultraljud och höra vad Lennart har att säga.


Förresten är det ju tydligen påsklov nästa vecka, hade jag inte ens tänkt på.


Jaja, skit i detta nu. GODNATT ! :D

Av Matilda - 12 april 2011 17:37

Mamma Mia vad slut jag är. .

Vi kom ganska nyss hem, från att jag åkte hemifrån imorse när jag lämnade Wille på dagis så har jag inte varit hem förrän nu. Startade dagen med en fika med Carro, det var mkt trevligt, då det känns som om det var evigheter sedan jag var med henne. Efter det hakade jag med upp på kalas, sen hämtat mina grabbar sen tillbaka till kalasandet :)


Efter kalaset lämnade vi av Wille till mommo som var Wille sjuk, så han är och härjar med henne nu :) Själv längtar jag tills det är dags att sova :P Imorgon är det UL som gäller, spännande :)


Tack för mig, det var allt för nu ...

PUSS

Av Matilda - 11 april 2011 23:02


Jaha, dags att sova igen .. härligt !

Imorgon ska det klivas upp för dagis, sen ska vi fira Dannes mormor som blir stor, hela 80 år ! :)


Ja, det var väl allt jag hade att säga nu ..


Förutom GODNATT OCH SOV SÅ GOTT ALLIALLIHOP ! :D



Av Matilda - 11 april 2011 19:36


Jag berättade för Wille vad det är för dag imorgon, att det är tisdag och att han ska på dagis då. Wille svarade dock att han inte skulle dit, att han vill vara hemma med sin mamma istället för han gillar inte dagis.

Det var ett annorlunda svar för att komma ifrån honom. Han som äääälskar dagis.


Jaja, han har varit en liten butterbulle här på kvällen så det är väl därför, han är nog tröttare än han själv vill erkänna (han ville absolut inte lägga sig i sin säng för han skulle iiiiiiinte sova heller  men nu ligger han och kollar Pippi).


Ska bli skönt med dagis nu i veckan, för det första för Willes egen skull .. där har han kompisar och får vara ute och leka, annat än att vara med sin handikappade höggravida tråkmonster till mamma. Och för det andra, ja precis samma sak men då för min skull. Det är inte kul att vara ett tråkmonster, när Wille är hemma från dagis så vill jag ju som hitta på något för hans skull men orken finns ju inte alltid. Sen har jag ju några besök i veckan att gå på. Läkarbesök och MVC, då får man göra det i godan ro också :) Imorgon blir det bara att vila iaf, känns som om det skulle behövas, utan lille guldklimpen som sitter och sjunger och läser sagor åt mig samtidigt, visst det är mysigt det också - på sitt vis ;)


Ikväll är det en unge i minuten, då ska vi minsann plågas ;)

Jag älskar det programmet, för det är typ den enda kvällen jag faktiskt INTE brukar superlängta tills det är dags för oss ;) hihi.


Aja, vi hörs !

Av Matilda - 11 april 2011 13:29


Vi skiter i den där jävla hatthyllan, den tar vi en tråkigare dag.

Nu går vi ut på gråden och skottar. Wille ska ut med sina gröna stora traktor minsann ! :D


Hejdå !

Av Matilda - 11 april 2011 12:16


Lillgossen hade behövt badas och jag hade gärna tagit en dusch.

Det löser vi genom att ta ett bad här och nu. Innan lunch, innan vi möjligen ska ta tag i den här dagen. Fast måste man ta tag i den ? Kan man inte bara vara och fortsätta göra INGENTING vettigt resten av dagen ? Jag är dödstrött och känner egentligen inte för att göra någonting. Fast kanske vi ska ta tag i att rensa hatthyllan, jo det SKA göras idag men det går fort men kan ändå räknas till att jag gjort något "vettigt" idag. Perfekt !


Nu plurrrrrrrrret.

Ovido - Quiz & Flashcards