Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 18 april 2011 11:34

"Mamma, jag har ju blivit förkyld ! " - kom Wille och berättade för mig nyss. Han är nog själv lite less på den där jäkla hostan. 


Jag putsade andra fönstret idag, haha. Eller ja, jag försökte men jag KAN VERKLIGEN INTE PUTSA FÖNSTER. Hur många ggr jag äng kprde om det så blev det kvar en rand eller två någonstans så till slut drog jag ner persinnerna igen och gick och satte mig här, de är nog mkt renare än innan men frågan är om det kanske hade varit bättre att ha kvar lagret med smuts, jämnt fördelat över hela fönstret än så som det är nu, ränderna syns ju nu på ett annat sätt än vad smutset syntes innan :P JAJJA ! Jag bjuder på den, är det någon som klagar (mer än jag själv) så får den personen meeeeer än gärna ta fram putsgrejjor och putsa till dom åt oss ;) hihi.


nu ringer det ...

Av Matilda - 18 april 2011 09:32

Idag blir det inte att göra så mkt, iaf inte utanför dörren. Wille har gått och blivit riktigt förkyld han också, den där lilla näsan är som en snorkran och hostan jävlas med honom :/ Min förkylning sitter ju också ännu i .. lite bättre känner jag men inte frisk än. Så idag ska vi inte utsätta oss för den här hemska blåsten som vi nu varit ute i i två dagar trots att vi varit lite snörvliga, nu vilar vi istället :)


Ikväll är det En unge i minuten ! haha, jag längtar redan :P


Willegossen sitter och myser i soffan och kollar "Dumma mej", tror att jag gör honom sällskap på en strax, ska läsa lite bloggs först .. om nu någon uppdaterat.


Hej så länge :)

Av Matilda - 17 april 2011 22:37


Time to sleep ! :)

Gossen verkat också äntligen ha somnat, han har sådan hosta lillstackaren.

Hoppas att han får sova nu resten av natten och att hostan håller sig borta.


Måndag imorgon, ny vecka och det känns ju alldeles för underbart - kan ju inte säga det för många gånger men jag gillar ju som sagt att tiden går framåt och inte bakåt eller står still. Framåt, fråmåt ! :) Hejja hejja !


Slänger in listan igen ...


Fammo - 12 April, Flicka, 4500 g 51 cm

Lisbeth - 20 April 

Mikaela - 22 April, Flicka, 4040 g 52 cm

Åsa - 22 April, Flicka.

Bong - 24 April

Carro - 24 april, flicka, 4200 g 51 cm

Jag - 25 April, Pojke, 4100 g 52 cm

Moster Annso - 26 April, 3810 g 51 cm

Lotta - 27 April, Flicka, 3850 g 49 cm
Danne - 28 April, Pojke, 3786 g

Mommo - 28 April, Flicka, 3820 g 52 cm
Lizzi - 28 April, Flicka, 3610g 51cm

Jenny - 30 April, Flicka, 3900g och 51 cm

Morbror Benna - 3 Maj, Pojke, 4100 g 50 cm

Morfar - 3 Maj ...

Faster Annelie - 5 Maj, Flicka, 4020 g 52 cm


Spännande !


Nä nu är det då verkligen godnatt för en Tilda iaf, gäspar nästan käkarna ur led här medans jag sitter och funderar på vad jag mer ska skriva, lika att lägga ner och sätta punkt här istället.


Godnatt och sov gott .. PUNKT OCH SLUT !

Av Matilda - 17 april 2011 19:09


Låg i sängen några minuter här nyss, det var otroligt skönt - jag hade lätt kunnat somna där och då men var ju som tvungen att kliva upp just därför. Har ju en son som ska läggas innan jag kan lägga mig själv :P


Hur som .. det känns lugnare i kroppen efter vilan, har fortfarande en massa sammandragningar men inte den där molvärken. Kanske vi ska svära lite över, eller näää .. vi vill inte ha någon molvärk här inte, här vill vi ha riktiga värkar så vi får åka in och föda bebis snart ju ! Inget svammel :)


Skönt att BB är tidigare ikväll än vanligt, slutar ju även tidigare då, vilket innebär läggdags tidigare också :) hihi.


Har bytt däck på bilen idag och varit ute och cyklat en stund med lilleman :)


Det var allt.

Hejdårå :)

Av Matilda - 17 april 2011 17:48

Jag har ju aldrig fött barn den vanliga vägen, dvs vaginalt. Jag har inte haft förlossningsvärkar och har alltså inte den blekaste aning om hur det ska kännas när det är på g, alltså just innan det verkligen sätter igång.

Folk säger, man VET när det väl gäller.

Alltså är det inte nu då ? För jag vet inte men något är annorlunda. Det började ju igår då magen var stenhård hela dagen, men detta gjorde ju som inte ont egentligen. Idag har jag haft sammandragning på sammandragning hela dagen .. men typ 10 min mellanrum kanske, inte heller gjort sådär jätte ont men ändå har det ju känts. Det har typ strålat ner i ljumskar och ben. Sen har jag en nästan ihållande smärta (molvärk) i ryggen som strålar neråt .. som sagt, det kommer som inte som värkar - jag skulle aldrig kunna klocka detta, ta tid hur lång tid det är imellan för det känns som jävligt ihållande, förutom sammandragningarna - dom kommer och går och de sista har varit riktigt hårda, fick en då jag låg i badet och det kändes som om jag inte kunde andas och blev alldeles svettig så jag klev upp för det var riktigt obehagligt att ligga där helt själv.


Nu till det störande, OM detta inte betyder något så känns det ju jävligt onödigt .. varför kan det inte bara göra ont när det är dags, det skulle ju som vara lättare för alla att veta då liksom ;)


Kul om det är så här det kan/ska vara i tre veckor till ?

Jaja, det är väl så att vara gravid - det är förjävligt ibland !

Av Matilda - 16 april 2011 22:45


Min mage är alldeles stenhård, precis som när man får en sammandragning .. bara att det känns som om jag har haft en enda lång sammandragning nu i några timmar. Magen är hård som ett bowlingklot, det ser även ut som om jag har ett klot där inne :)


Ska iaf gå och sova nu och hoppas på att jag får sova lika bra inatt som natten till idag, hade inte alls vart dumt, åååh vad skönt !


Imorgon hoppas vi på mindre blåst så det är behagligare att vara ute, idag var det ju en plåga - kallt och jävligt blir det ju.


jaja, men natti natti på er ! :)

PYSS!

Av Matilda - 16 april 2011 19:24

 

Har haft en bra dag idag. Wille fick en cykel av sin morfar som han har stolt har cyklat på idag, han är riktigt duktig och man ser att han verkligen tycker att det är kul. Haha, sen när han väl ramlar så väljer han ett mkt lämpligt ställe, i gårdens största och djupaste vattenpöl - men det gick ändå bra, det såg väldigt kul ut för vi satt nästan och väntade på att det skulle ske också.


Nu äter Willekillen sitt lördagsgodis som vi var och köpte från kullekiosken idag. Snart är det läggdags och jag tänkte ta ett långt och varmt bad när W lagt sig, sen blir det då att ligga på soffan resten av kvällen tills det är dags att byta plats till sängen :)


Känns skönt att den här dagen gått så fort, att den ändå varit lite givande :)  .. och att man snaaaaart får gå och sova !

Av Matilda - 16 april 2011 11:28


20 dagar kvar enligt rutinultraljudet

9 dagar kvar enligt sista mens


Ja, det närmar sig .. men det känns ändå sååå långt bort.



Jag har sovit som en stock inatt, eller iaf jävligt bra måste jag säga. Det var riktigt skönt att vakna på morgonkvisten och känna att man verkligen hade fått sova .. sen att jag vaknade med huvudvärk igen det var kanske inte lika kul men fortfarande så är jag rätt nöjd. Har slängt i mig lite alvedon som jag hoppas ska hjälpa strax.


Danne är på vift och jag och Wille är här hemma. Får se vad vi hittar på idag .. än är inga planer gjorda.


Högst upp på schemat står det: PÅKLÄDNING ! :) - det känns ju som en bra början istället för att springa runt i pyjamas hela dagen, fast det hade ju varit rätt skönt :)

Ovido - Quiz & Flashcards